W porównaniu z 1990 r. ilość pojazdów w krajach należących obecnie do Wspólnoty wzrosła o 38 proc. do 216 mln sztuk.
Największy wzrost ilości pojazdów zanotowano w okresie 14 lat na Litwie (+167 proc.), Łotwie (+142 proc.) i w Portugalii (+135 proc.). Polska znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem +128 proc.
Najmniej samochodów przybyło w Szwecji (+14 proc.), Danii (+20 proc.) i Finlandii (+21 proc.)
Biorąc pod uwagę ilość aut przypadających na 1000 mieszkańców wśród krajów Wspólnoty przodowały w 2004 r. Luksemburg (659), Włochy (581) i Portugalia (572). Najdalej w tyle pozostawały Słowacja (222), Węgry (280) i Łotwa (297). Polska uplasowała się pod koniec drugiej dziesiątki państw z 314 samochodami na 1000 mieszkańców. Kolejne raporty Eurostatu wykażą prawdopodobnie znaczny wzrost ilości aut w naszym kraju wynikający z dużej liczby pojazdów używanych sprowadzonych z zagranicy (w 2005 r. i do końca sierpnia 2006 r. łącznie ponad 1,3 mln sztuk).
Średnia w UE wyniosła 472 pojazdy na 1000 mieszkańców (dla porównania w USA w 2003 r. – 759).
W 2004 r. najwięcej aut z silnikami benzynowymi poruszało się po drogach Szwecji (95 proc.), Danii (93 proc.) i Cypru (90 proc.). Najwięcej pojazdów z jednostkami napędowymi diesla było w Austrii (49 proc.), Belgii (47 proc.) i Francji (43 proc.). W Polsce stosunek wyniósł 78,4 do 14,6 na korzyść „benzyniaków”. Różnica w ilości „do 100 proc.” wynika według Eurostatu z obecności samochodów zasilanych innym rodzajem paliwa. W naszym przypadku chodzi prawdopodobnie o pojazdy z instalacją LPG.
[motofakty.pl - link]
Największy wzrost ilości pojazdów zanotowano w okresie 14 lat na Litwie (+167 proc.), Łotwie (+142 proc.) i w Portugalii (+135 proc.). Polska znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem +128 proc.
Najmniej samochodów przybyło w Szwecji (+14 proc.), Danii (+20 proc.) i Finlandii (+21 proc.)
Biorąc pod uwagę ilość aut przypadających na 1000 mieszkańców wśród krajów Wspólnoty przodowały w 2004 r. Luksemburg (659), Włochy (581) i Portugalia (572). Najdalej w tyle pozostawały Słowacja (222), Węgry (280) i Łotwa (297). Polska uplasowała się pod koniec drugiej dziesiątki państw z 314 samochodami na 1000 mieszkańców. Kolejne raporty Eurostatu wykażą prawdopodobnie znaczny wzrost ilości aut w naszym kraju wynikający z dużej liczby pojazdów używanych sprowadzonych z zagranicy (w 2005 r. i do końca sierpnia 2006 r. łącznie ponad 1,3 mln sztuk).
Średnia w UE wyniosła 472 pojazdy na 1000 mieszkańców (dla porównania w USA w 2003 r. – 759).
W 2004 r. najwięcej aut z silnikami benzynowymi poruszało się po drogach Szwecji (95 proc.), Danii (93 proc.) i Cypru (90 proc.). Najwięcej pojazdów z jednostkami napędowymi diesla było w Austrii (49 proc.), Belgii (47 proc.) i Francji (43 proc.). W Polsce stosunek wyniósł 78,4 do 14,6 na korzyść „benzyniaków”. Różnica w ilości „do 100 proc.” wynika według Eurostatu z obecności samochodów zasilanych innym rodzajem paliwa. W naszym przypadku chodzi prawdopodobnie o pojazdy z instalacją LPG.
[motofakty.pl - link]
Komentarz